ANADOLU MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ KANCA'DA

Trabzon Ortahisar Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Endüstriyel Otomasyon alanından 20 öğrenci, nitelikli beceri eğitimlerine katkı sağlamak amacıyla, sorumlu Öğretmenleri Süleyman Atasoy, Şafak Bayar ve Ayhan Doğan ile birlikte KTÜ Sürmene Abdullah Kanca Meslek Yüksekokulunu ziyaret etti.

Meslek Yüksekokulu Müdür Yardımcısı Öğr. Gör. Cahit SOYSAL, MYO Sekreteri Ali Rıza KÖROĞLU ve MYO Teknik İşler Sorumlusu Ergün Nail ALPASLAN tarafından karşılanan misafir öğrenci ve öğretmenlere, MYO binası, laboratuarlar, sınıflar gezdirilerek tanıtıldı.

Misafir öğrencilere, Meslek Yüksekokulu Hidrolik -Pnömatik Laboratuvarında pratik eğitim, MYO Teknik İşler Sorumlusu Ergün Nail ALPASLAN tarafından verildi. Hidrolik ve Pnömatik Eğitiminde, bilgisayarlarda mekatronik devre tasarlama, çizim, simülasyon uygulamaları yapıldı, söz konusu devrelerin pratik uygulamaları deney masalarında gerçekleştirildi. MYO Teknik İşler Sorumlusu Ergün Nail ALPASLAN ve Mehmet SARI tarafından ayrıca hidrolik temel seviye uygulamaları hakkında bilgiler verilerek, hidrolik uygulama örnekleri gerçekleştirildi.

Misafir öğretmen ve öğrenciler, MYO bina ve laboratuvalarını çok beğendiklerini ifade ederek, kendilerine gösterilen ilgiden dolayı MYO Müdürü Doç. Dr. Hamdullah Çuvalcı başta olmak üzere, yönetime ve teknik personele teşekkür ettiler.

KTÜ SÜRMENE ABDULLAH KANCA MYO HİDROLİK-PNÖMATİK LABORATUVARI

Modern bir yapıya sahip olan Hidrolik-Pnömatik Laboratuvarımızda iki adet pnömatik ve iki adet hidrolik olmak üzere dört adet deney masamız bulunmaktadır. Bu deney masalarının her biri çift taraflı olup toplam 8 adet deney grubunun aynı anda deney yapmasına imkân sağlamaktadır. Hidrolik-Pnömatik Laboratuvarımızdaki deney setleri ile temel seviye pnömatik, hidrolik, elektro-pnömatik ve elektro-hidrolik deneyleri gerçekleştirilebilmektedir. Bunun yanında EasyPort ve PLC donanımları sayesinde bilgisayar ile pnömatik ve hidrolik sistemlerin kontrolü sağlanarak çeşitli uygulamaların yapılması da mümkün olmaktadır. Laboratuvarda bulunan 20 adet bilgisayar vasıtasıyla öğrencilerimiz öncelikle yapacakları deneylerin benzetimlerini (simülasyon) oluşturmakta daha sonra deney masalarında benzetim çalışmalarını uygulamaya dönüştürerek bilgilerini pekiştirmektedirler.