İstanbul’da hem yerli vatandaşa hem yabancıya konut satışı arttı

Türkiye İstatistik Kurumu, konut satışlarında Ağustos ayı rakamlarını açıkladı. Türkiye genelinde konut satışları, 2017 Ağustos ayında bir önceki yılın aynı ayına oranla % 4,7 artarak 120 bin 198’e ulaştı. Konut satışlarında İstanbul, 18 bin 696 konut satışı ve % 15,6 oranı ile en yüksek paya sahip oldu.

İstanbul’da hem yerli vatandaşa hem yabancıya konut satışı arttı

Türkiye İstatistik Kurumu, konut satışlarında Ağustos ayı rakamlarını açıkladı. Türkiye genelinde konut satışları, 2017 Ağustos ayında bir önceki yılın aynı ayına oranla % 4,7 artarak 120 bin 198’e ulaştı. Konut satışlarında İstanbul, 18 bin 696 konut satışı ve % 15,6 oranı ile en yüksek paya sahip oldu.

İstanbul’da hem yerli vatandaşa hem yabancıya konut satışı arttı
Editor: admin
25 Eylül 2017 - 16:08

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), konut satışlarında Ağustos 2017’nin rakamlarını açıkladı. Türkiye genelinde konut satışları 2017 Ağustos ayında bir önceki yılın aynı ayına göre % 4,7 oranında artarak 120 bin 198 oldu. Konut satışlarında en yüksek iller sıralamasında İstanbul 18 bin 696 konut satışı ile ilk sıraya yerleşti. Onu sırayla 12 bin 630 konut satışı ile Ankara, 6 bin 838 konut satışı ile İzmir izledi. Konut satış sayısının en düşük olduğu iller ise sırasıyla Hakkari, Ardahan ve Bayburt oldular.

 

Yabancılara konut satışı arttı

Yabancılara yapılan konut satışları bir önceki yılın aynı ayına oranla % 11,4 artarak bin 684 oldu. Yabancılara en çok konut satan il ise 524 konut satışı ile İstanbul oldu. Ülke uyruklarına göre ise 317 konut satın alarak Irak, Ağustos ayında en çok konut alan ülke olarak birinci sırada yer aldı. Onu sırayla 198 konut ile Suudi Arabistan ve 135 konut ile Kuveyt izledi.Medya Takip Merkezi (MTM) Temmuz ayından itibaren medyadaki konut haberlerini ele aldı. Rapora göre, konut haberleri toplamda 65 bin 644 habere konu olurken yazılı basında 12 bin 514, görsel basında bin 41, internet medyasında ise 52 bin 89 haberle yer aldı.

İstanbul Avrupa Yakası’ndaki merkezinin yanı sıra, İstanbul Anadolu Yakası, Ankara, İzmir, Bursa, Konya, Samsun, Adana, Gaziantep şehirlerinde 9, Almanya’da ve Azerbaycan’da birer olmak üzere toplam 11 noktada temsil edilen Medya Takip Merkezi (MTM), takip ettiği 4 bini aşkın yayın ve 150 çalışanıyla Türkiye’nin önde gelen medya takip kuruluşlarındandır. İstanbul’da, 1999 yılında kurulan MTM, ilk şubesini 2006 yılında Ankara’da faaliyete geçirmiştir. Kısa sürede Türkiye’de medya takip sektörünün lokomotifi haline gelen kuruluş, aynı yıl Almanya’da açtığı temsilciliği ile faaliyetlerini yurtdışına taşımıştır. 2013 yılında, Azerbaycan’ın ilk medya takip şirketini faaliyete sokan MTM, klasik ve dijital medya takibinin yanı sıra, Medya Bilgi Rehberi, Etkinlik Takvimi ve Online TV Arşivi gibi servisleri ile de sektörde öne çıkmaktadır. Uluslararası platformda büyümeyi, hedefleri arasında tutan ve çalışmalarını bu yönde sürdüren MTM, tam üyesi olduğu AMEC (İletişim Ölçme ve Değerlendirme Uluslararası Birliği) ve FIBEP (Uluslararası Medya Takip Şirketleri Federasyonu) gibi uluslararası kuruluşlar ve üyeleri ile global anlamda işbirliğini günden güne geliştirmektedir.

 

YORUMLAR